Mgr. Zdeňka Braumová, Ph.D.
odborná asistentka
Kontaktní údaje
tel: +420 48535 4214
e-mail:
Konzultační hodiny
Dle dohody e-mailem.
Dovolená: 7. 10. - 14. 10. 2024.
-
Profesní životopis
Vzdělání:
- Dolnoslezská vysoká škola Wroclaw / obor Pedagogika (Ph.D.), 2021
- Technická univerzita v Liberci / obor Speciální pedagogika (Mgr.), 2017
- UJEP Ústí n./L. / obor Základy humanitní vzdělanosti – filosofie, politologie (Bc.), 2005
Dosavadní praxe:
- 2021– dosud - Katedra sociálních studií a speciální pedagogiky FP TU v Liberci – odborný asistent
- 2018 – 2021 - Katedra sociálních studií a speciální pedagogiky FP TU v Liberci – externí pracovník
- 2018 – 2021 - Fakulta preprimární a primární pedagogiky UJEP v Ústí nad Labem – externí pracovník
- 2012 – 2020 – ZŠ a MŠ Hora Svaté Kateřiny – pedagog, vedoucí pedagog MŠ, pedagog ZŠ
-
Publikace
Monografie a učební texty
- BRAUMOVÁ, Z., 2024. Úvod do speciální pedagogiky. Liberec: TUL. ISBN 978-80-7494-694-3.
- BRAUMOVÁ, Z., 2022. Školní krůčky k niternosti. Poezie v edukaci.Praha: H + H. ISBN 978-80-7319-142-9.
Články
- BRAUMOVÁ, Z., KLIMENT, P., 2024. Reflections on Inclusion. An Essay on Ideological Contra diction, Expectations and a Search for Meaning. Studia Edukacyjne no. 72, Poznań, s. 99-111. Adam Mickiewicz University Press. ISSN 1233-6688. DOI: 10.14746/se.2024.72.7.
- BRAUMOVÁ, Z., 2024. Word in the Teacher´s Hands (Word as a Didactic Tool). Annales. UNIVERSITATIS MARIAE CURIE-SKŁODOWSKA. VOL. XXXVII, 2. Sectio J. S. 93-110. ISSN 0867-2040. DOI: 10.17951/j.2024.37.2.93-110.
- BJORKE, A., BRAUMOVÁ, Z., BRZÁKOVÁ BEKSOVÁ K., NÁDVORNÍKOVÁ, L., PALOUNKOVÁ, Z. RYŠLAVÁ, H., 2024. Activation of Adults with Intellectual Disabilities in the University Environment. In FERGUSON, B. T., NAPIER, A. F. (eds.). Internationl Association of Special Education – 18th Biennal Congerence Proceedings. S. 43 – 49. ISBN #978-0-9890212-5-8.
- BRAUMOVÁ, Z., KLIMENT, P., 2024. INCLUSION NATURALLY – EMOTIONS IN STORIES FOR CHILDREN AS A POSSIBLE WAY TO UNDERSTAND ONESELF AND OTHERS (BIBLIOEDUCATION IN PRE-PRIMARY AND PRIMARY SCHOOL). Przegląd Historyczno-Oświatowy. 1-2/2024. S. 78-103. ISSN 0033-2178. DOI: 10.17460/PHO_2024.1_2.05.
- KLIMENT, P., BRAUMOVÁ, Z., 2024. Gender aspects of male homelessness. Przegląd Historyczno-Oświatowy. 3-4/2023. S. 100-107. ISSN 0033-2178. DOI: 10.17460/PHO_2023.3_4.07.
- BRAUMOVÁ, Z., 2023. Inkluze se odehrává v mysli. Esej o inkluzivních hodnotách odkazu Malého prince. Gramotnost, pregramotnost a vzdělávání. Vol. 19, No. 1 (7): Žáci se speciálními vzdělávacími potřebami v kontextu vzdělávání. S. 87-97. ISSN 2633-7890 (online). DOI 10.14712.25337890.144.
- BRAUMOVÁ, Z., 2023. Bohumila Baštecká a kol.: Rozhodujeme se s podporou. Karolinum, Praha, 2022. Sociální práce/Sociálna práca, 23(3). Brno: ASVSP. ISSN 1213-6204. S. 80 - 81.
- BRAUMOVÁ, Z., KLIMENT, P., 2023. Význam knihy v seniorském věku. In: Stárnutí 2023 – Sborník textů z 6. gerontologické mezioborové konference Stárnutí 2023, Praha 2. - 3.2.2023. ISBN 978-80-907347-4-6. S. 9 -16.
- BRAUMOVÁ, Z., RYŠLAVÁ, H., 2023. Projekt Hlava v pohodě jako nástroj primární prevence v oblasti duševního zdraví. In: Digitální vzdělávání v měnící se společnosti: nové výzvy, rizika, prevence – Sborník příspěvků z konference ERIS22, Hradec Králové 1.12. 2022. ISBN 978-80-7435-908-8. S. 10 -14.
- BRAUMOVÁ, Z., RYBÁŘ, J., 2018. Podpora čtenářské pregramotnosti dětí z dětských domovů. Hradec Králové: In: Socialia, sborník příspěvků z konference.
- RYBÁŘ, J., BRAUMOVÁ, Z., 2018. Společenská podmíněnost školních řádů. Hradec Králové: In: Socialia, sborník příspěvků z konference.
Ostatní
- BRAUMOVÁ, Z., 2023. Odpovědnost slova. In: Academix Revue, TUL v Liberci, 5/2023, ISSN 2788-094X, 2. ročník, s. 50-51.
- BRAUMOVÁ, Z., 2020. Což takhle naoko? Praha: Pointa Publishing s.r.o. ISBN 978-80-88335-96-2.
- BRAUMOVÁ, Z., 2018. Vidnotéka. Praha: Alfa-Omega. ISBN 978-80-7389-231-9.
- BRAUMOVÁ, Z., 2012. Barevné pohádky a hříčky. Praha: Portál. ISBN 978-80-262-0098-7.
- BRAUMOVÁ, Z., 2007. Slané doteky. Praha: Alfa-Omega. ISBN 978-80-86318-53-0.
- TLUSTÁ, Z. (BRAUMOVÁ), 2005. Pod klepítky. Ústí nad Labem: Ateliér grafického designu.
-
Závěrečné práce
Úspěšně obhájené vedené závěrečné práce- Žuchová Lucie | bakalářská práce | 23.4.2024
Volnočasové aktivity dětí se zrakovým postižením - Procházková Lenka | bakalářská práce | 22.4.2024
Možnosti zážitkové pedagogiky v prevenci rizikového chování - Pecková Eliška | bakalářská práce | 10.4.2024
Volný čas a jeho specifika u osob s tělesným postižením - Žilovská Ivana | závěrečná práce | 8.12.2023
Kazuistika žáka s poruchou autistického spektra - Rácová Barbora | bakalářská práce | 30.11.2023
Volnočasové aktivity dětí předškolního věku v Ústí nad Labem a okolí - Klímová Marika | závěrečná práce | 13.11.2023
Canisterapie ve vyučování základní školy speciální - Foffová Eliška | závěrečná práce | 14.7.2023
Žák s ADHD - Šoltesová Josefína | bakalářská práce | 24.4.2023
Čtenářská gramotnost dětí s Downovým syndromem - Francová Pavla | bakalářská práce | 19.4.2023
Identifikace nadání a mimořádného nadání žáků běžné základní školy - Drechslerová Kateřina | bakalářská práce | 17.4.2023
Nadaní žáci v základní škole z pohledu učitelů - Heřmanová Jana | bakalářská práce | 11.4.2023
Primární prevence rizikového chování v dětských domovech - Cýrus Tomáš | závěrečná práce | 6.12.2022
Po stopách myslivců - Rybářová Lenka | závěrečná práce | 22.11.2022
Žák s poruchou chování - Kornijenko Valentina | závěrečná práce | 11.7.2022
Chlapec s poruchou pozornosti a opožděným psychomotorickým vývojem - Obrátilová Pavlína | závěrečná práce | 11.7.2022
Chlapec s poruchou autistického spektra - Šlechtová Barbora | bakalářská práce | 26.4.2022
Způsoby využívání volného času dětí školního věku v dětském domově - Bořek Vítězslav | bakalářská práce | 22.4.2022
Děti s psychopedickými poruchami v dětském domově - Nedělková Tereza | bakalářská práce | 30.3.2022
Integrace dětí se speciálními vzdělávacími potřebami do běžné mateřské školy - Košťáková Emilie | závěrečná práce | 14.12.2021
Návrat dětí do přírody a k přírodě - Mázlová Soňa | závěrečná práce | 13.12.2021
Jak přežít v divočině - Moravcová Martina | závěrečná práce | 19.11.2021
Dítě s komplexem méněcennosti - Lajerová Hana | bakalářská práce | 14.7.2021
Volný čas žáků se speciálními vzdělávacími potřebami na Českolipsku - Kučera Richard | závěrečná práce | 28.1.2021
Charakteristika dívky s atypickým autismem - Hakenová Lucie | závěrečná práce | 31.12.2020
Kazuistika osoby s dyskalkulií a rysy dysgrafie při kombinované zdravotní zátěži - Pekárková Tereza | bakalářská práce | 15.12.2020
Expresivní terapie u dětí s mentálním postižením - Zběhlíková Barbora | bakalářská práce | 7.5.2020
Spokojenost mimořádně nadaných žáků ve školním prostředí - Šínová Jana | závěrečná práce | 7.5.2020
Vzdělávání chlapce s lehkou mentální retardací a středně těžkou vadou sluchu - Smolová Pavla | závěrečná práce | 16.4.2020
Čtenářské dovednosti žákyně s těžkou sluchovou vadou - Vodrážková Lenka | závěrečná práce | 5.3.2020
Kazuistika žáka se středně těžkou mentální retardací
- Žuchová Lucie | bakalářská práce | 23.4.2024